Contact


 

Openingstijden

Hoofddorp

Maandag tot en met vrijdag 9.30   -   17.00  uur

Haarlem

Woensdag tot en met zaterdag 9.30   -   17.00  uur

 

Tijdens  de zomervakantie is ons filiaal in de Gen. Cronjéstraat 123 de zaterdagen (23 juli tm zaterdag 20 Augustus) gesloten. Woensdag, donderdag en vrijdag zijn we in Haarlem wel open.

 

Wij zijn tijdens de Nationale Feestdagen: Koningsdag, 5 mei, Hemelvaart en Pinksteren gesloten in beide filialen.

 

Buiten deze tijden zijn wij alleen op afspraak aanwezig.

 

Hoofddorp / Haarlem
Bernadottestraat 169 / Gen. Cronjéstraat 123
2131 SV Hoofddorp / 2021 JE Haarlem  
 
 

 

Graag zien we u in 2022 weer in een van onze winkels om u te helpen met de beste oplossing voor uw gehoor.

Daarbij willen we u informeren over het volgende:

Beste klant van Hoorbegrip
De laatste tijd is mij vaak gevraagd om een advies omtrent een verstandige zorgverzekeringskeuze als  je het komende jaar een hoortoestel nodig zult hebben.
Ik kan geen advies over de keuze van een zorgverzekering doen, maar wel vertellen waar je goed aan zou doen als het om een aanschaf van een hoortoestel gaat.
 

  • Aanschaf van een hoortoestel binnen de zorgvergoedingen

Voor hoortoestellen die binnen de  ziektekostenvergoedingen vallen geldt altijd: 25 % eigen bijdrage die vaak (ten dele) gedekt wordt door een aanvullende verzekering. Het eigen risico in de zorg (€385 per jaar) is, behalve bij Zilveren Kruis, altijd van toepassing.
Er zijn grote verschillen tussen de bedragen die de zorgverzekeringen vast hebben gelegd voor de prijs van een hoortoestel. Bij een zeer laag bedrag zal de audicien gedwongen zijn de hoortoestel keuze te beperken tot de goedkoopste producten, bij de hogere prijzen is er een ruimere keus en meer service mogelijk.
Hoorbegrip kiest altijd voor kwaliteit voor de klant en zal dat verschil dus niet maken!
Daardoor zijn we volgend jaar bij veel aanpassing van hoortoestellen binnen de zorg gedwongen u een “Service + contract” aan te bieden zodat deze kwaliteit en service, die wij meer bieden dan de ketenbedrijven, financieel gedekt blijft.
Volgend jaar bieden alleen de volgende verzekeringen een goede prijs waardoor er geen “service+ contract” nodig is:
ASR ( DITZO, Amersfoortse)
DSW.
Bij deze partijen is onze kwaliteit en service inclusief. Alleen de wettelijke eigen bijdrage van 25% die vaak door een aanvullende verzekering (gedeeltelijk) vergoed wordt, is voor uw rekening.
Bij alle andere partijen kan het, afhankelijk van welk product het best bij uw wensen en gehoor noodzakelijk is, een “service+ contract” noodzakelijk zijn.
Het meest negatief vallen dan op:
ONVZ
Z&Z
Menzis
VGZ
(Of elke budgetpolis waarvan de VGZ er een hoop kent.)

 

  • Aanschaf van een vrije keus hoortoestel

Indien u een optimaal resultaat wenst, bent u vaak het best geholpen met de nieuwste technieken. Deze zitten NIET in het vergoedingen pakket van een zorgverzekering. Dit zijn de zogenaamde “vrije keuze toestellen”.
De meeste verzekeringen vergoeden dan niets.
Bij de ASR (DITZO en Amersfoortse) en CARESQ wordt zonder voorwaarden het bedrag,  waar u bij een aanschaf binnen de zorg recht op zou hebben, vergoed.
Bij de DSW zijn er (niet onoverkomelijke) voorwaarden, waarna dit ook het geval is.
De ONVZ en de restitutiepolissen (eigen keus polissen) van VGZ bieden die mogelijkheid ook, maar daar is het bedrag van vergoeding aanzienlijk lager.
 
Ook dit jaar hebben we bij Hoorbegrip verkozen geen contract van CZ te aanvaarden. Deze verzekering heeft naast erg lage hoortoestelbedragen ook nog veel (onnodige) eisen voor de audicien die niets met kwaliteit te maken hebben. Indien u toch CZ  verzekerd wenst te blijven, zorg dan voor de restitutievariant, dan is de vergoeding nog oké; er is er echter wel meer administratie van uw kant nodig. Waar we u uiteraard wel mee zullen helpen.
 
Samengevat:
Hoorbegrip blijft, ondanks de (weer) verlaagde contractprijzen van de zorgverzekeringen voor hoortoestellen, staan voor de bij u bekende kwaliteit en nazorg.
De twee verzekeringen die er absoluut positief uitspringen en waar u voor hoorzorg het best “bij zit” zijn: DSW en ASR (DITZO of Amersfoortse)
 
Met vriendelijke groet

Erik Lodewijk

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

UPDATE over de Herontwikkeling van het Winkelcentrum Pax:

We krijgen regelmatig vragen van klanten die willen weten hoe het precies zit met de nieuwe plannen rondom Winkelcentrum Pax. Voor nu is belangrijk dat we in ieder geval nog een jaar op deze locatie zitten en mogelijk zelfs 2 jaar. Daarna gaan we naar een nieuwe locatie in het winkelcentrum, of elders, maar ZEKER in Hoofddorp. We houden u uiteraard op de hoogte via deze website.

Werkwijze t.g.v. Corona:

  • Mocht u zelf verkouden (of erger) zijn of corona in het gezin hebben vragen we u de afspraak te verzetten en niet langs te komen.
  • Alle handelingen gebeuren op afspraak (graag ook voor kleine problemen eerst telefonisch afspreken)
  • Verkoop van reinigingsartikelen of batterijen gebeurt wel zonder afspraak. Als u even belt kunnen we het u eventueel ook toesturen.
  • Bij binnenkomst verzoeken we de klanten hun handen te desinfecteren.
  • Kom met maximaal 1 begeleider. In een aanpaskamer is er tussen de begeleider en klant geen anderhalve meter afstand mogelijk.
  • We plannen de afspraken ruim, kom dus op tijd.
  • Als we dichter bij moeten zijn dan anderhalve meter, werken we met een mondkapje. We desinfecteren onze handen “voortdurend”.
  • We desinfecteren de aanpasruimte na elke klant.

Veiligheid voor klant en personeel staat voorop. Tot binnenkort in één van onze vestigingen.

 

Mocht u zelf niezen/hoesten, verkouden, koortsig etc. zijn, dan verzoeken we u ons vóór de afspraak te bellen om deze te verplaatsen.


Met vriendelijke groet,
Team Hoorbegrip

 

 

Contact

Hoorbegrip Haarlemmermeer / Haarlem
Bernadottestraat 169 / Gen. Cronjéstraat 123
2131 SV Hoofddorp / 2021 JE Haarlem  

Hebt u een vraag of opmerking? Vul dan alstublieft onderstaand formulier in.

 


 
 
 
 
Momentje...